Page 1 of 1

-- > Call Of Juarez < --

Posted: Sun May 31, 2009 4:47 pm
by create_my_ownp
Sincer sa fiu, nu am stiut ce e Juarez pina cind nu am cautat pe Google. Mai auzisem denumirea asta, insa nu mai stiam ce reprezinta. Am aflat ca Juarez este o regiune in Mexic. I se mai spunea de mult si Paso del Norte sau Trecatoarea din Nord, asta pentru ca avem de-a face cu o regiune muntoasa strabatuta de rau tumultuos, denumit sugestiv Rio Grande. De el ati auzit cu siguranta. Nu are sens sa va povestesc cu lux de amanunte toata istoria acestei regiuni, insa jocul va va plasa intr-o perioada la fel de tumultoasa si de dura precum raul insusi.

Versiunea alpha jucata de noi contine doua nivele din modul single-player al jocului, versiunea finala urmand sa aiba si multiplayer. Call of Juarez este un joc plin de surprize. Cind spui Vest Salbatic te gindesti imediat la filmele lui John Wayne sau mai incoace la Unforgiven, Wyatt Earp sau Toombstone. Nu sunt la curent cu ultimele aparitii ale genului western, insa pot fi sigur ca exista si exemple mai recente. Cele doua nivele apartin, pe rind, celor doua personaje care va vor delecta de-a lungul jocului, Billy, un tinerel pus pe sotii si Ray McCall, un preot ce o ia razna si incepe sa omoare tot ce prinde cu pistolul intr-o mina si Biblia in cealalta. Ray il urmareste pe Billy, astfel incit destinele celor doi sunt legate inca de la inceput. De ce, asta nu stiu sa va spun. Ramine sa jucam versiunea finala. Am dedus toate aceste lucruri din diverse dialoguri, precum si din monologul personajelor de la inceputul fiecarui nivel.

Cum va spuneam, am avut ocazia sa incerc doua nivele, primul fiind intitulat sugestiv Salloon, actiunea desfasurindu-se intr-un orasel tipic din Vestul Salbatic, numit Hope. Seriful este omorit de o banda de mineri, iar misiunea lui Ray este sa curete orasul de raufacatori. Actiunea impleteste perfect momente de tensiune maxima, cind trebuie sa faceti fata mai multor adversari, cu momente de relaxare cind trebuie sa rezolvati cite un mic puzzle de mediu. Cea mai interesanta modalitate de a aborda adversarii, mai ales daca sunt cel putin doi in fata voastra, este modul concentration, practic un slow motion cu doua tinte care se apropie una de cealalta, fiecare avansind dinspre lateral spre centru. In momentul in care cele doua se suprapun, atunci expira si modul slow motion. Stiu ca suna ciudat, insa va spun ca va veti obisnui cu el din prima. Personal, nu m-am mai distrat atit de mult cu slow motion de pe vremea lui Max Payne.


Razvratitul Ray mai are in dotare o Biblie pe care puteti sa o activati oricind doriti, iar recitarea celor citorva citate din Sfinta Scriptura echivaleaza cu un mic moment de uimire pentru adversari, asa ca dobinditi un usor avantaj, mai ales daca numarul acestora este considerabil. Cealalta arma pe care am avut-o la dispozitie a fost o pusca, insa avind in vedere faptul ca eram entuziasmat de concentration mode, nu prea am folosit-o. Exista momente scriptate cind ai nevoie de asa numitul quick shooting, mod in care Ray nu mai are doua pistoale in mina, ci unul singur, insa rata de foc creste simtitor. De asemenea, puteti lua pistoalele celor pe care ii doboriti sau gloantele lor, insa ce mi-a atras atentia a fost sticla de whisky denumita Vitality ce iti reface viata si lampile cu gaz pe care le poti arunca pentru a se sparge si imprastia licoarea inflamabila. Cred ca va e clar ce urmeaza, nu? Cum toti ascundem pe undeva un mic piroman, pot sa va spun ca o sa va distrati de minune dind foc carutelor cu raufacatori sau lazilor in spatele carora se ascund acestia. In rest, Ray poate interactiona cu tot ceea ce inseamna cutii, lazi si scinduri, asta pentru ca veti avea de rezolvat o serie de puzzle-uri care necesita mutarea acestora dintr-un loc in altul.

Nivelul Billy se afla la polul opus din toate punctele de vedere. Aparent, Billy este salvat de la o moarte sigura de catre un indian pasnic, pe numele lui Calm Water. Acesta, ii cere lui Billy sa-i indeplineasca anumite favoruri, precum vinatoarea a trei iepuri, stingerea unui foc sau culesul unei pene din virful unei stinci inalte. Putem spune ca toate acestea seamana cu clasicele questuri pe care le indepliniti in orice RPG. Ei bine, asa si este, insa Billy nu are la dispozitie arme de foc ci un arc si sageti, un cal, iar in cazul escaladarii stincii i se mai da si un bici. Trasul cu arcul este un deliciu. In momentul in care armezi, jocul face automat zoom pe iepure si activeaza slow motion. Cu toate acestea, este destul de greu sa-i omori din prima, insa vestea buna este ca sagetile pot fi culese si refolosite, astfel ca nu trebuie sa va reintoareceti la indian pentru a cere mai multe.

Biciul este insa cireasa de pe tort. Lasind la o parte animatiile naturale ale acestuia care m-au lasat cu gura cascata, pot spune ca implementarea biciului in acest joc este un lucru genial. De cite ori v-ati imaginat un joc in care sa folositi o asemenea unealta precum Indiana Jones? Ei bine, biciul poate lovi sau se poate incolaci pe un anumit obiect. Asta o sa va fie de folos in cazul escaladarii stincii cind veti fi nevoiti sa stati atirnati in aer, agatati de diverse craci ale pomilor crescuti acolo. Ramine sa jucam versiunea finala pentru a putea evalua toate posibilitatile de gameplay pe care ni le ofera personajul Billy, precum si armele la care acesta are acces.


Ce m-a impresionat insa in acest nivel a fost atmosfera oferita de natura inconjuratoare, de riul care curge printre munti si de soarele care formeaza un superb efect de contre-jour in momentul in care te uiti la el printre crengile unui copac, probabil toate acestea fiind rezultatul randarii HDR. Este adevarat ca versiunea jucata de noi ruleaza numai pe Geforce 6 sau 7, insa produsul final va ajusta grafica in functie de placa video a fiecaruia. Nu va voi da cifre precise, asta pentru ca am avut de-a face cu o versiune alpha a jocului, ceea ce inseamna ca produsul final va rula mult mai bine pe actualele placi grafice.

Cam asta ar fi tot ce am avut de spus. Mi-as dori sa testez si o versiune multiplayer in momentul in care ea va deveni disponibila si de ce nu versiunea finala a jocului. Asa cum puteti vedea si din poze, grafica este exceptionala, atmosfera de asemenea, iar senzatia de imersiune in universul Call of Juarez ma face sa-l declar inca de pe acum cel mai bun western shooter pe care l-am jucat pina azi. Sper ca echipa de la Techland sa dea in continuare dovada de profesionalism si sa duca acest joc la bun sfirsit, asta pentru ca in ultima vreme calitatea jocurile, general vorbind, a scazut mult, asa ca mai avem nevoie din cind in cind si de produse bune care sa impinga industria inainte. In fond, nu numai industria profita de pe urma lor, ci si noi, consumatorii de entertainment interactiv. GL!

Re: -- > Call Of Juarez < --

Posted: Tue Jun 30, 2009 11:25 am
by Al`Zarqawi

Re: -- > Call Of Juarez < --

Posted: Thu Jul 09, 2009 6:05 pm
by Cyb
Da, a aparut si Call of Juarez 2.