Spitalu
Posted: Sun May 31, 2009 4:44 pm
Totul a pornit in 1997 din mintea stralucita a lui Alexandru Duta. In cursul urmatorilor ani au aparut inca doi membrii, fiecare dintre ei exceland in domeniu. Adevarata baza s-a pus totusi recent - prin 2001 – insa proiectul nu a fost in atentia grupului la inceput deoarece ideea producerii unui joc parea pe-atunci SF. Dar acum sunt increzatori ca vor reusi.
Echipa 2 Bad Design este formata din trei membrii – momentan. Impartirea activitatilor nu poate fi definita deoarece ei lucreaza putin diferit de alte firme producatoare de jocuri. Fiecare face de toate. Daca unul se pricepe la grafica si nivele, asta face. Daca cel de la sunet poate si programa, perfect. Nu este nimic predefinit. Merg doar pe inspiratie.
Cat despre problema lipsei personalului, aici da, se pare ca le-ar mai trebui inca un om, munca fiind destul de multa. Din cate am inteles nu se pune problema ca nu ar termina la timp, ci isi doresc sa termine jocul inainte de termenul stabilit si sa aiba timp sa testeze cum se cuvine jocul.
Spitalul este un joc complet nou ce se bazeaza totusi pe engine-ul grafic al celor de la Croteam – producatorii jocului Serious Sam. In Spitalul totul se va baza pe ambianta. Totul va fi inconjurat de umor, daca se poate spune asa insa din pacate, modificarea majora a engine-ului este mai greu de facut, datorita firmei Croteam - care nu prea face reduceri la vanzarea licentelor. Scopul jocului celor de la 2 Bad Design este sa ii faca pe gameri sa rada.
Veti spune – bine, dar asta era ideea si in Serious Sam. Filozofia producatorilor este ca atunci cand te joci trebuie sa te distrezi de minune – iar impuscarea a mii de monstrii idioti devine plictisitoare la un moment dat. Alexandru vrea sa aduca umorul direct in joc - in asa fel incat jucatorul sa rada in fata monitorului doar ca a vazut ce scrie pe un afis, sau pentru ca intra intr-o camera de garda si prinde o asistenta si-un rezident... interactionand social.
Jocul va fi impartit in nivele. Ti se va da un obiectiv. Cum il vei indeplini, treaba ta. Adica sa zicem ca trebuie sa gasesti cheia de la lacatul care tine incuiat accesul catre etajul unu. OK. Vrei sa cauti cheia – foarte bine. Mai poti sa gasesti pe scara de incendiu a etajului doi un topor. Il iei si dai in lacat. Se poate sa mearga, se poate sa nu. Cam asta ar fi ideea.
Efectele sonore din joc vor fi in general banale – ca in orice FPS. Mai speciala este muzica. Din fericire Alexandru si Johnny – alt membru al echipei – fac parte dintr-o formatie numita Gen-C. Va puteti da seama ca vom avea parte de o muzica de exceptie, creeata chiar de echipa care lucreaza la joc. Probabil va intrebati ce gen – pop-rock.
Despre partea de multiplayer nu va pot spune foarte multe acum – deoarece echipa fiind in totalitate fan a FPS-urilor clasice – bazate pe singleplayer – nu a dat prea multa atentie multiplayer-ului. Ramane asadar sa se gandeasca cum se va desfasura multiplayer-ul. De existenta lui nu ne indoim, insa probabil ca va fi adaugat dupa lansarea variantei singleplayer.
Jocul nu va fi comercializat, va fi gratis pentru toata lumea. Sau cel putin asa este stabilit acum. Din lipsa interesului firmelor romanesti de a sponsoriza un astfel de proiect, echipa a apelat la Croteam pentru a cere folosirea engine-ului complet. La data publicarii acestui material, inca nu primisera un raspuns complet. Acesta urmeaza sa soseasca dupa terminarea lucrului la joc si examinarea sa de catre Croteam - dar ce vor sa inteleaga nu stiu, ca este in romana.
Ultima intrebare care ne sta tuturor pe buze este – cand va apare jocul. Spitalul este planificat pentru lansare in vara anului 2003 – urmand sa fie facute cateva modificari ulterioare in functie de parerile gamerilor. Totusi – ca un cador pentru romani – in apropierea Craciunului – 2 Bad Design va lansa un mic preview – format din 1-2 nivele.
Echipa 2 Bad Design este formata din trei membrii – momentan. Impartirea activitatilor nu poate fi definita deoarece ei lucreaza putin diferit de alte firme producatoare de jocuri. Fiecare face de toate. Daca unul se pricepe la grafica si nivele, asta face. Daca cel de la sunet poate si programa, perfect. Nu este nimic predefinit. Merg doar pe inspiratie.
Cat despre problema lipsei personalului, aici da, se pare ca le-ar mai trebui inca un om, munca fiind destul de multa. Din cate am inteles nu se pune problema ca nu ar termina la timp, ci isi doresc sa termine jocul inainte de termenul stabilit si sa aiba timp sa testeze cum se cuvine jocul.
Spitalul este un joc complet nou ce se bazeaza totusi pe engine-ul grafic al celor de la Croteam – producatorii jocului Serious Sam. In Spitalul totul se va baza pe ambianta. Totul va fi inconjurat de umor, daca se poate spune asa insa din pacate, modificarea majora a engine-ului este mai greu de facut, datorita firmei Croteam - care nu prea face reduceri la vanzarea licentelor. Scopul jocului celor de la 2 Bad Design este sa ii faca pe gameri sa rada.
Veti spune – bine, dar asta era ideea si in Serious Sam. Filozofia producatorilor este ca atunci cand te joci trebuie sa te distrezi de minune – iar impuscarea a mii de monstrii idioti devine plictisitoare la un moment dat. Alexandru vrea sa aduca umorul direct in joc - in asa fel incat jucatorul sa rada in fata monitorului doar ca a vazut ce scrie pe un afis, sau pentru ca intra intr-o camera de garda si prinde o asistenta si-un rezident... interactionand social.
Jocul va fi impartit in nivele. Ti se va da un obiectiv. Cum il vei indeplini, treaba ta. Adica sa zicem ca trebuie sa gasesti cheia de la lacatul care tine incuiat accesul catre etajul unu. OK. Vrei sa cauti cheia – foarte bine. Mai poti sa gasesti pe scara de incendiu a etajului doi un topor. Il iei si dai in lacat. Se poate sa mearga, se poate sa nu. Cam asta ar fi ideea.
Efectele sonore din joc vor fi in general banale – ca in orice FPS. Mai speciala este muzica. Din fericire Alexandru si Johnny – alt membru al echipei – fac parte dintr-o formatie numita Gen-C. Va puteti da seama ca vom avea parte de o muzica de exceptie, creeata chiar de echipa care lucreaza la joc. Probabil va intrebati ce gen – pop-rock.
Despre partea de multiplayer nu va pot spune foarte multe acum – deoarece echipa fiind in totalitate fan a FPS-urilor clasice – bazate pe singleplayer – nu a dat prea multa atentie multiplayer-ului. Ramane asadar sa se gandeasca cum se va desfasura multiplayer-ul. De existenta lui nu ne indoim, insa probabil ca va fi adaugat dupa lansarea variantei singleplayer.
Jocul nu va fi comercializat, va fi gratis pentru toata lumea. Sau cel putin asa este stabilit acum. Din lipsa interesului firmelor romanesti de a sponsoriza un astfel de proiect, echipa a apelat la Croteam pentru a cere folosirea engine-ului complet. La data publicarii acestui material, inca nu primisera un raspuns complet. Acesta urmeaza sa soseasca dupa terminarea lucrului la joc si examinarea sa de catre Croteam - dar ce vor sa inteleaga nu stiu, ca este in romana.
Ultima intrebare care ne sta tuturor pe buze este – cand va apare jocul. Spitalul este planificat pentru lansare in vara anului 2003 – urmand sa fie facute cateva modificari ulterioare in functie de parerile gamerilor. Totusi – ca un cador pentru romani – in apropierea Craciunului – 2 Bad Design va lansa un mic preview – format din 1-2 nivele.